Tuesday 8 May 2012

sayangnyaa Allah kepada kita

asalamualaikum wbt sahabat yg saya kasihi kerana Allah SWT :)

sudah lama rasenye tidak meninggalkan sedikit nukilan didalam blog ini, huhu
tibe2 rase rajin kerana bosan duduk di rumah sewa ini tanpa sebarang aktiviti , mggu ni  mggu cuti sebenarnye, jadi saya serta sahabat yang lain ade muet! tahu kan apa tu muet? nk masuk u ofcose kene ade muet sekurang2 nye band 3, insyaAllah skrg ni tgh menghadiri kelas 5 hari untuk muet, so dgn ada nye kelas ini dpt membantu saya mencapai band3 insyaAllah doa2kan lah yg terbaik untuk saya dan juga sahabat yang lain ye :)

okayy, today! nk kongsikan sedikit pengalaman hmmm pengalaman apa ye? hakhak
pengalaman yg bagi saya sgt / tidak boleh dilupakan bagi saya ler, tak tahu lah anda yg akan mendengarnye, :)
pernah tak dgr firman Allah swt
surah ar-rahman:
"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikamat Tuhan kamu, yang hendak kamu dustakan?"

sahabat yang saya kasihipernah tak kita rasa nikmat Allah? bohong lah kalian jika tidak merasa , sedangkan kita bernafas adalah nikmat yang Allah berikan kepada hambaNya, Subanallah, tidak bersyukur kah kita lagi? setiap nikmat yg diberi tiada nilai nya! bayar lah berjuta-juta tidak akan sama dgn nikmat Allah beri kepada hambanya yng diberi secara free, :'( sungguh sahabat2, kadang2 saya menagis teringat kpd dosa2 saya dahulu tidak pernah bersyukur dgn apa yg diberi, selalu pertikaikan, subanallah, okay pengalaman ini lah yg hendak saya cerita kan kpd sahabat, ayuh hayati nye hihipernah suatu hari, dimana waktu tersebut hujan, dan barang2 untuk masak pun da habis, dari pagi subuh saya bangun hingga lah ke tengahari tak makan :') hmm so bersabar lah ketika itu, kemudian terdengar azan asar , dalam hati bermonolog sendiri " Ya Allah sudah asar, tak makan apa pun ni, lapar nyee hanya Allah sahaja yang tahu, nak turun beli makanan hujan pulak, hmmmm " okay lah solat asar dulu lah , selesai menunaikan solat fardhu asar saya berdoa seperti biasa dan  mengadu kepada Allah, sesungguhnya benar lah Allah mengetahui apa yang dikehendaki setiap hambanyaselesai berdoa, saya terus ke dapur , tgk lah kut2 ade pape yg boleh nk makan, tibe2 terdengar suara pelawa "nad! makanlah nugget aku tu dlm icebox, goreng lah kalau nak makan" housemate saya ayu yg pelawa nya, errr tersentap saya jugak time tu, cepat2 ucap "alhamdulillah ya Allah "nmpk tak dekat situ  wahai sahabat yang saya kasihi? nmpk tak nikmat Allah berikan , bukan rezeki yang datang dari langit, dgn cara itu lah kita nmpk Allah tolong kita dalam bagaimana cara pon, subahanallah, masa tu mau tak mengalir air mata? terharu kerana doa kita Allah perkenan kan, Dia tahu kita lapar, dgn cara itu lah , Allah tolong kita,nasihat saya ingatlah senjata seorang mukmin adalah doa, so berdoa lah kepada Allah SWT, ada masalah mengadu lah kpd Nya, kerana hanya Dia lah yang Maha Mengasihi , Maha Mendengar, dan segala pujian hanya untukNya, sbenarnye nk cerita mcm2 lagi yang saya nmpk Allah byk tolong saya, Alhamdulillah, sebb itu saya tidak pernah putus2 berdoa kpdNya, :) say "alhamdulillah tq Allah for everything 





2 comments:

  1. Assalamualaikum.nak comment skit.penulisan baik cuma penggunaan tulisan tak berapa baik. After tulis, better edit dulu before post. tukar font bagi sekata.kaler bagi sama.Hitam yang sesuai. Don't use red. Merah ni guna kalau nak highlight perkataan2 penting. keep up a good work.

    ReplyDelete
  2. okay , tq for the information, hihi , lepasni kau kene ajar aku lahh

    ReplyDelete